Известие

Collapse
No announcement yet.

Няма "+" на бенз. помпа

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Няма "+" на бенз. помпа

    Преди около месец, преди да се случат първите студове, реших, че ще зазимявам колата. Беше една събота. Покарах колата, като за последно. После я закарах на авто-мовка и я оставих в гаража, покрита с автомобилно покривало. За пръв път тази година реших да използвам покривало за автомобила си. Лошото е, че след около 2 седмици, когато уикенда беше отново слънчев, реших пак да поразхода автомобила, а той не запали. Когато дадох контакт, не се чу онова характерно жужене на бензиновата помпа. В първия момент реших, че си е заминала помпата - вече си е на доста годинки. След това, за 100% сигурност, проверих дали идва "+" на буксата на помпата. Оказа се, че не.
    След това отскубнах всички релета в коша на моторния отсег, защото не знам кое точно е за помпата. За нещастие, крачетата на всичките релета бяха побелели и позеленели от влагата, която кондензирала по тях. Разбрах, че слагането на покривалото е било грешка. Взех един контактен спрей, напръсках обилно всички цокли на релетата, а самите релета зачистих и ги оставих отвън.
    След седмица, отивам пак, слагам всички бушони и релета по местата си и вече почти 100% сигурен, че всичко ще е ОК, давам контакт и... пак няма жужене.
    Тогава с мултицет проверих бушона за бенз. помпа - има 12 Волта. Отивам отзад, на буксата на самата помпа - няма напрежение. Сещам се за краш бутона под шофьорската седалка... натискам го - нъц. Проверявам дали до него идва "+" - нъц.
    Вече не знам къде какво да гледам.
    Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и как го е решил?
    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

  • #2
    Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
    Преди около месец, преди да се случат първите студове, реших, че ще зазимявам колата. Беше една събота. Покарах колата, като за последно. После я закарах на авто-мовка и я оставих в гаража, покрита с автомобилно покривало. За пръв път тази година реших да използвам покривало за автомобила си. Лошото е, че след около 2 седмици, когато уикенда беше отново слънчев, реших пак да поразхода автомобила, а той не запали. Когато дадох контакт, не се чу онова характерно жужене на бензиновата помпа. В първия момент реших, че си е заминала помпата - вече си е на доста годинки. След това, за 100% сигурност, проверих дали идва "+" на буксата на помпата. Оказа се, че не.
    След това отскубнах всички релета в коша на моторния отсег, защото не знам кое точно е за помпата. За нещастие, крачетата на всичките релета бяха побелели и позеленели от влагата, която кондензирала по тях. Разбрах, че слагането на покривалото е било грешка. Взех един контактен спрей, напръсках обилно всички цокли на релетата, а самите релета зачистих и ги оставих отвън.
    След седмица, отивам пак, слагам всички бушони и релета по местата си и вече почти 100% сигурен, че всичко ще е ОК, давам контакт и... пак няма жужене.
    Тогава с мултицет проверих бушона за бенз. помпа - има 12 Волта. Отивам отзад, на буксата на самата помпа - няма напрежение. Сещам се за краш бутона под шофьорската седалка... натискам го - нъц. Проверявам дали до него идва "+" - нъц.
    Вече не знам къде какво да гледам.
    Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и как го е решил?
    Замерките правиш ли ги когато се опитваш да въртиш на стартер!?
    Трябва да се замери обстоино около релетата какво се случва защото едното подава напрежение на другото, второто на третото а то на първото и така...
    (в аутодатата има схемата но трябва да се гледа за 164-ка а не за 155-ца)
    Attached Files
    Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 20:09.
    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

    Comment


    • #3
      Виж контакторите на същите тези релета,да не са нагорели!!!
      Поздрави
      0892 488 330-Теодор
      Alfa Romeo 145 3.0 24V
      Alfa Romeo 146 TI-Turbo

      Comment


      • #4
        Не мери с мултицет, а с пробна лампа!
        По хигиенично е!
        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
          Не мери с мултицет, а с пробна лампа!
          По хигиенично е!
          А пък и понякога напрежение има но ток няма .
          Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
          Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
          Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Sunny Покажи съобщение
            А пък и понякога напрежение има но ток няма .
            Това е основен проблем в електротехниката
            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
              Замерките правиш ли ги когато се опитваш да въртиш на стартер!?
              Такива замерки не съм правил. Мерил съм единствено в момента, в който се даде контакт. Нали в този момент помпата трябва да завърти за около 1-2 сек.?

              ---------- Post added at 21:08 ---------- Previous post was at 20:59 ----------

              Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
              Трябва да се замери обстоино около релетата какво се случва защото едното подава напрежение на другото, второто на третото а то на първото и така...
              (в аутодатата има схемата но трябва да се гледа за 164-ка а не за 155-ца)
              Имам схема от менюалите за 155-ца. Там се вижда, че релето за бензиновата помпа се захранва от релето с диод, при което се подават 12 волта към помпата през 7,5А предпазител. Затова замерих в тази точка напрежението. До там има напрежение. От там насетне някъде се губи.
              AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
              Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

              Comment


              • #8
                Мисля че и на твоя инжекцион, и на стария ML4.1 помпата тръгва със завъртане на стартера. Като за стария съм абсолютно сигурен.
                1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от to6ko Покажи съобщение
                  Виж контакторите на същите тези релета,да не са нагорели!!!
                  Поздрави
                  И трите релета съм ги проверил.
                  Подавам 12 Волта на управляващата верига и замервах съпротивлението на силовата верига. Едното беше съмнително и го подмених, но без резултат.

                  ---------- Post added at 21:16 ---------- Previous post was at 21:10 ----------

                  Първоначално публикувано от Tempras Покажи съобщение
                  Мисля че и на твоя инжекцион, и на стария ML4.1 помпата тръгва със завъртане на стартера. Като за стария съм абсолютно сигурен.
                  Убеден съм - жуженето се чуваше всеки път, щом завъртах контактния ключ на позиция "контакт".

                  ---------- Post added at 21:20 ---------- Previous post was at 21:16 ----------

                  Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                  Не мери с мултицет, а с пробна лампа!
                  По хигиенично е!
                  Предполагам, с това ще се избегне онзи подвеждащ момент, в който има напрежение, а няма ток?!
                  Но какви се причините за появата на този "феномен"?
                  А с пробната лампа релетата ли да проверя, или при буксата на бензиновата помпа?
                  AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                  Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                  Comment


                  • #10
                    Когато алф нее пален известно време (една нощ) като дам на контакт пуска напрежение на помпата за момент, обаче ако е палена скоро и дам на контакт не става нищо!!! Напрежението идва чак когато почна да въртя на стартер!!!!
                    Наи-лесния начин да провериш какво се случва е да забиеш една жица в + на акумулатора и с нея да подадеш напрежение дирекно на бушона за помпата!
                    (преди седмица когато събирах двигателя незнаех кои маркуч ми е входен и кои изходен и така след подаване на напрежение на бушона се разбра веднага)
                    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
                      И трите релета съм ги проверил.
                      Подавам 12 Волта на управляващата верига и замервах съпротивлението на силовата верига. Едното беше съмнително и го подмених, но без резултат.

                      ---------- Post added at 21:16 ---------- Previous post was at 21:10 ----------


                      Убеден съм - жуженето се чуваше всеки път, щом завъртах контактния ключ на позиция "контакт".

                      ---------- Post added at 21:20 ---------- Previous post was at 21:16 ----------


                      Предполагам, с това ще се избегне онзи подвеждащ момент, в който има напрежение, а няма ток?!
                      Но какви се причините за появата на този "феномен"?
                      А с пробната лампа релетата ли да проверя, или при буксата на бензиновата помпа?
                      Мултицета отчита при ток от порядъка на микро-ампери, което може и една плюнка да проведе. Помпата обаче консумира хиляди пъти по-голям ток.
                      Ето за това се мери с пробна лампа, където тока е от порядъка на няколкостотин мили-ампера. Лампата трябва да е около 1-2 вата. При тая мощност е безопасно, дори и да окъсиш нещо с нея. При по-големи лампи, например 21 и нагоре вата, тока става значителен, а това е опасно за електрониката, с която са тъпкани нашите белисими.
                      Има едно изключение.
                      Когато мериш на краен консуматор. Тоест на кабелите на самата помпа или във фасунгата на фаровете например. Тогава и лампа от фар е уместна. Тоест, когато тока е значителен.
                      За това, ако нямаш подготовка, мери с пробна лампа 1-2, максимум 3 вата, за да не те боли главата.!
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • #12
                        Един кабел от + на акумулатора и се опира дирекно на бушона на помпата... Ако върти същата проблема си остава по релетата а ако неиска значи е някъде по трасето назад...
                        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                          Един кабел от + на акумулатора и се опира дирекно на бушона на помпата... Ако върти същата проблема си остава по релетата а ако неиска значи е някъде по трасето назад...
                          Да не забравите и масата!
                          Ако тя клеяса, а много често и това става, нищо друго няма значение.
                          За това, след директния плюс, една лампа няма да е излишна.
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                            Да не забравите и масата!
                            Ако тя клеяса, а много често и това става, нищо друго няма значение.
                            За това, след директния плюс, една лампа няма да е излишна.
                            За най-лесно... Без контакт и тн, дирекно кабела (+ на бушона) а след това ще се мисли как ще се продължава...
                            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                              Да не забравите и масата!
                              Ако тя клеяса, а много често и това става, нищо друго няма значение.
                              За това, след директния плюс, една лампа няма да е излишна.
                              Ако има проблем с масата, това няма ли да има ефект и в/у някои други системи? Предполагам, че масата на бензиновата помпа е обща с масите на няколко други елемента от управляващата система?! Аз така си мисля и затова не съм тършувал из масите. Всичко останало по колата си е ОК - контакт, стартер, върти, но не пали...
                              Всъщност в схемите гледах, че има една маса, която е някъде из багажника, близо до задния десен стоп. Някой знае ли къде точно се намира тя, или да се ровичкам...?!

                              ---------- Post added at 17:38 ---------- Previous post was at 17:35 ----------

                              Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                              За най-лесно... Без контакт и тн, дирекно кабела (+ на бушона) а след това ще се мисли как ще се продължава...
                              За това не се бях сещал. Идеята е хитра. Мисля, че така ще елиминирам съмненията за прекъсната верига.
                              Ще пробвам идните дни.
                              AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                              Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                              Comment

                              Working...
                              X